Journée d’étude: La littérature francophone et le spirituel à partir de la 2ème moitié du XXème siécle

Pondělí 29. listopad 2021, 14:13

23.11. se ve Francouzském centru UP konal studijní den o moderní francouzské literatuře spirituální orientace.

Zahajovací příspěvek o filozofii bytí jakožto základu tvorby básníka Paula Claudela pronesl online profesor lublaňské univerzity Boštjan Marko Turk. Následovaly příspěvky věnované ženským autorkám : Václava Bakešová (MU, Brno) představila téma otcovství v románech Sylvie Germain a Hana Rozlozsniková (Západočeská univerzita, Plzeň) se zaměřila na poezii kanadské básnířky Riny Lasnier. První blok uzavřela svým virtuálním vstupem Lucie Tučková, která promluvila o zimní inspiraci u Bohuslava Reynka a Suzanne Renaud.

Druhý blok po krátém občerstvení otevřel Samuel Bidaud (FF UP) s příspěvkem o spirituálních motivech v tvorbě francouzského básníka čínského původu Françoise Chenga. Jan Koblížek (TF UP) představil protitotalitární filozofii lyonského křesťanského myslitele Josepha Vialatouxe a Jan Zatloukal (FF UP) tvorbu předčasně zesnulého esejisty Nathanaëla Dupré La Tour. Poslední příspěvek Pavly Doležalové (MU, Brno) se zamýšlel nad pojmem „svatosti“ u filozofa Fabrice Hadjadje a spisovatelky Sylvie Germain. 

Akce se vydařila, děkujeme všem přednášejícím i posluchačům, studentkám za pomoc a asociaci Gallica za finanční podporu.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)